شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

دانلود نمونه سوالات نسخه خوانی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

دانلود رایگان آموزش نسخه خوانی در داروخانه (ویدئوی آموزشی نسخه خوانی)

دانلود ویدئوی آموزشی نسخه خوانی در داروخانه بصورت کاملا رایگان در ادامه مطلب

دوست خوبم سلام.

در این تایپک از وبلاگ برای شما دوست خوبم ویدئوی آموزشی رو تهیه کردم که در اون اطلاعاتی که لازمه تا بتونی باهاشون نسخه پیچی رو یاد بگیری وجود داره. ضمنا نمونه نسخه هم در داخل اون هست.

اطلاعات مجموعه آموزشی :

  • زمان ویدئو : 34 دقیقه
  • زبان ویدئو : فارسی
  • فرمت ویدئو : Mp4 قابل اجرا با کلیه برنامه ها و گوشی موبایل
  • نمونه نسخه های فارسی

دقت داشته باشید که فایل ویدئویی و نمونه نسخه ها در قالب فایل فشرده rar می باشند و برای باز کردن محتوای پوسه نیازمند برنامه ای همچون win rar دارید . که اگر این برنامه روی کامپیوتر شما نیست می توانید از سایت سافت گذر ( برای دانلود کلیک کنید) این برنامه رو دریافت و بر روی سیستم نصب کنید. و اگر با گوشی میخواهید آموزش رو دانلود کنید کافیه از کافه بازار برنامه win rar رو نصب کنید.


امیدوار هستم که این آموزش و نمونه نسخ نیز براتون مفید باشه.

برای دانلود اموزش لطفا اینجا کلیک نمایید

حجم : 39 مگابایت


جزوه داروشناسی داروخانه

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید....

درود بر شما دوست خوبم . از اینکه در این لحظه شما رو در وبلاگ نسخه خوانی داروخانه میبینم خوشحالم. لطفا قدری وقت گذاشته و این مطلب رو تا انتها مطالعه نمایید.

داروشناسی ! کلمه ای است که در نسخه پیچی داروخانه بسیار حائز اهمیت می باشد.اما چرا داروشناسی پر اهمیته؟ خب کاملا مسلمه که روی نسخه ها ، آنچه که میبینیم داروست. به نسخه زیر دقت کنید :

اگر به نسخه دقت کنید ، دارو نوشته شده و یک سری اطلاعات مربوط به هر دارو شامل شکل اون دارو،دوز اون دارو که خب میشه همون داروشناسی و اطلاعات دارویی در حد نسخه پیچی. پس داروشناسی جز اصلی در نسخه پیچیه!

تا اینجا رو خوب اومدیم.

اما ما برای نسخه پیچی در چه حدی باید داروشناسی بلد باشیم؟

سوال بسیار خوبیه که نه فقط شما بلکه همه فراگیرای نسخه پیچی می پرسن!

داروشناسی برای نسخه خوانی در حد یادگیری اسامی داروها،گروه هر دارو(آنتی هیستامین،ریه،قلب و عروق،اعصاب و روان و ...) ،دوز ها و اشکال متداول هر دارو و مهمتر از همه دیکته دارو. در واقع نیازی نیست که شما بیایید و اطلاعات تخصصی تری در این زمینه یاد بگیرید. چراکه این اطلاعات در حد نسخه پیچ معمولی به درد ما نمیخوره.

اگر داروشناسی رو خوب بلد باشید :

اگر خوب بلد باشید یعنی اونچیزایی که رد بالا گفتم رو بدونید در مورد هر دارو. که البته برای شروع کار نیاز نیست هزار دارو حفظ کنید همون داروهای پرکاربرد کافیه. این اطلاعاتی که گفتم رو اگر بلد باشید خیلی راحت نسخه ای مثل نسخه بالا رو میتونید بخونید.

به نسخه بالا دقت کنید. شما اگر کلیندومایسین رو بشناسید تنها با دیدن حروف اولش یعنی Clind و دوز 300 براحتی این دارو رو تشخیص میدید. یا با قدری دقت به داروی دوم براحتی مترونیدازول رو تشخیص میدید .0کافیه به مت در اول دارو دقت کنید.) و داروی آخری نیز تریامسنولون ان ان هست که پماده! در مورد داروی سوم ، تنها با دیدن N.N براحتی میتونید بگید که این دارو پماد تریامسینولون ان ان است.

چطوری میتونیم به این راحتی تشخیص بدیم؟ خب همانطور که دیدید با دقت به داروشناسی و دیکته دارو ها میتونیم براحتی اقلام روی نسخه رو تشخیص بدیم. میبینید که در دارویی مثل پماد تریامسینولون ان ان ، حتی نیاز نیست پزشک تریماسینولون رو کامل بنویسیه و ان ان اخر اون ما رو به این دارو میرسونه. داروهای دیگری هم به این شکل از طریق دیکته یا وشتار اونها قابل حدس اند. مثل داروی گایافنزین،اکسپکتورانت و ده ها داروی دیگه. بعنوان مثال Syr Gu رو اگر داروشناسی و دیکته رو مسلط باشید میتونید بگید شربت گایافنزینه. یا اگر دوزهای مهم رو بلد باشید براحتی میتونید Tab N.C 2.6 رو از طریق دوز 2.6 تشخیص و بگید نیتروکانتین 2.6 است که جز داروهای با دوز منحصر بفرده.

پس داروشناسی از اهمیت بالایی برخورداره که باید بهش توجه ویزه ای داشته باشید.

ما یک جزوه داروشناسی تهیه کردیم که داروها بر اساس حروف الفبا چیده شده اند نزدیک به 340 داروی پرکاربرد. ترتیب الفبایی اونها باعث میشه داروهای با شباهت نوشتاری رو بهتر بشناسید و بتونید نکات مشترک و تفاوت های اونها رو بهتر یاد بگیرید. برای دریافت این جزوه داروشناسی میتونید از طریق لینک زیر استفاده کنید.

فقط باید دقت داشته باشید که داروشناسی رو طبق اصلی که ذکر کردم مطالعه کنید. ضمنا از طریق لینک زیر نیز میتونید اطلاعاتی درباره تقویت نسخه پیچیتون بدست بیارید.

چگونه نسخه پیچی خود را تقویت کنیم؟ (کلیک کنید)

دریافت جزوه داروشناسی داروخانه (کلیک کنید)

دانلود 41 نسخه بازنویسی شده فارسی

نمونه سوالات امتحانی تکنسین داروخانه PDF



نمونه سوالات نسخه پیچی دانلود نمونه سوالات تکنسین داروخانه نمونه سوالات امتحانی تکنسین داروخانه نمونه سوالات آزمون تکنسین داروخانه نمونه سوالات تکنسین داروخانه جهاد دانشگاهی امتحان نسخه خوانی

تکنسین داروخانه داروخانه کیست ؟
شخصی است که اقدام به نسخه پیچی در داروخانه می کند . برخی از آنها به صورت تجربی و برخی با گذراندن دوره های آموزشی وارد این شغل می شوند .

نمونه سوالات امتحانی آزمون نسخه خوانی ، فایل پیشنهادی ما برای شما عزیزان نسخه پیچ می باشد. ما برای شما تعدادی سوال بسیار حرفه ای رو طراحی کردیم . این سوالات علاوه بر حرفه ای و کامل بودن ، دارای پاسخ های تشریحی نیز می باشد. در این سوالات امتحانی نسخه پیچی که ما برای شما تهیه کردیم هم از گروه های دارویی ، هم از نام های تجاری و هم از دوز های دارویی و ... سوال طرح شده است .
در نمونه سوالات امتحانی تکنسین داروخانه ، که ما برای شما طراحی و تنظیم کرده ایم، تعداد 80 نسخه آموزشی نیز وجود دارد. شما این نسخ رو میخونید و برای آزمون اماده تر می شوید. ویژگی این نسخه های آموزشی اینجاست که شما براحتی اگر نسخه ای رو نتونستید بخونید ، راهنمای اون رو می بینید. یعنی تمامی این نسخ دارای بازخوانی هستند. و هیچ نگرانی بابت این که نتونید این نسخ رو بخونید وجود نداره.

تعداد 90 سوال تستی حرفه ای نسخه خوانی + 80 نسخه حرفه ای آموزشی همراه با پاسخ های کاملا تشریحی در این مجموعه وجود داره.

پاسخ تشریحی نمونه سوالات آزمون نسخه خوانی : تشریحی بودن سوالات بسیار برای شما کمک میکنه تا بتونید تمرین بیشتری نیز داشته باشید چرا که در پاسخ ها به برسسی کامل تست و گزینه ها پرداخته شده است. تا شما علاو ه بر 90 سوال ، به اطلاعات خیلی بیشتری دست پیدا کنید.
این مجموعه آموزشی اولین و تنها نمونه در سطح اینترنت می باشد . که توسط وبسایت ما از منابع معتبر گردآوری شده است.

امیدواریم که برای شما مفید واقع بشه .

1